Online turisztikai, utazási hírportál

Hírek

Találatok: 1-16 | Összesen: 208 találat 13 oldalon. előző következő

Budapest, 2018. október 8. – Teljes körűen felújítja, és butikhotellé alakítja a BDPST Group az Andrássy út egyik patinás épületét, a 116. szám alatt található, 1876-77-ben épült villát, amely egykoron Weiss Manfréd gyáriparos családjának tulajdonában is volt.


Az épület a századforduló időszakában Budapest egyik büszkeségeként volt ismert, a legendárium szerint öt évvel hamarabb volt benne villanyvilágítás, mint az angol királyi palotában. A villa az elmúlt években megérett a felújításra. A 12 hónapig tartó teljes körű korszerűsítés során az épületet szerkezetkész állapotig visszabontják, megtartva és felújítva az eredeti homlokzatot, valamint az olyan, építészeti szempontból értékes eredeti elemeket, mint például a földszintről felvezető csavart falépcső, és onnan építik újra a mai kor elvárásainak megfelelően. A beruházás összege meghaladja az egymilliárd forintot. A felújítást követően a szállodavendégek mellett a nagyközönség számára is megnyílik a korábban nem látogatható épület egy része, hiszen az Andrássy úti oldalon a kertben egy szezonális kávézóterasz is nyílik a tervek szerint. A fejlesztés hozzájárul a budapesti turizmus felső kategóriás szegmensének erősödéséhez.

Újabb, Magyarország építészeti örökségének megóvását szolgáló értékteremtő beruházást indított a BDPST Group: az Andrássy út 116. szám alatt található patinás villaépületet teljes körűen felújítják, hogy új funkcióval megtöltve butikhotelt alakítsanak ki benne. Az épületet a Bécsből Otto Wagner építésvezetőjeként Budapestre érkezett és itt letelepült Kallina Mór tervezte 1876–77 körül. Akkoriban az épület Budapest egyik büszkesége volt, a legendárium szerint öt évvel hamarabb volt benne villanyvilágítás, mint az angol királyi palotában. Az ingatlant 1894-ben vásárolta meg Weiss Manfréd nagyiparos, és a Weiss család tulajdonában állt évtizedekig. Az ingatlan az elmúlt évtizedekben többször cserélt gazdát, és az elmúlt években megérett a felújításra.

A villát több mint egymilliárd forintos beruházás keretében újítja fel teljes körűen a BDPST Group; a mintegy 12 hónapos beruházás után új funkcióval megtöltve éled újra a patinás épület, és butikhotelként fog üzemelni. „Projektjeink során megóvunk, felújítunk, és új funkciókkal ruházunk fel jellemzően kulturális örökségi státusszal bíró épületeket, hogy ápoljuk hazánk építészeti örökségét. Ebbe a sorba tökéletesen illeszkedik az Andrássy út 116. szám alatti villa. Szakembergárdánk, amely évtizedes ingatlanfejlesztői és hotelmenedzsment-tapasztalattal bír, a legmodernebb technológiák segítségével azon dolgozik, hogy a felújított épületek úgy feleljenek meg a modern kor elvárásainak, hogy közben megőrzik jellegzetes esztétikai sajátosságaikat” – mondta el Tóth Judit, a BDSPT Group vezérigazgatója.

A korszerűsítés során az épületet szerkezetkész állapotig visszabontják, megőrizve és felújítva az eredeti homlokzatot, illetve az olyan eredeti elemeket, mint például a földszintről felvezető csavart falépcső, és onnan építik újra a mai kor elvárásainak megfelelően. A gépészet, légtechnika és a kiszolgáló egységek a szálloda alagsorában és a tetőtérben kapnak helyet, szintén az alagsorba kerül a reggeliző tér, ami követi az épület eredeti struktúráját. A földszinti térben egy funkcionális recepció lesz, amelyből szintén az Andrássy úti oldalon egy szalon tölti majd be a lobbi szerepét. Az épület közepén, a belső térben egy felülről megvilágított átrium biztosítja majd a nappali megvilágítást. A tervezők a szobák elhelyezését az átrium körül oldották meg.

Az üzemeltetési koncepció szerint a szálloda egy szoba-reggeli - bed and breakfast – alapon működő egység lesz, amely otthonos környezetben fogadja majd a vendégeket. „A felújított épület butikhotelként újra az Andrássy út egyik büszkesége lesz, és reményeink szerint hozzájárul majd a budapesti turizmus felső szegmensének további élénkítéséhez. A butik jelleget kihasználva szezonoktól függetlenül stabil, kiegyensúlyozott foglaltsággal számolunk” – mondta el Somlyai Zoltán, a BDPST Group üzletág-igazgatója. A korábban nem látogatható patinás épület egy része a felújítást követően a szállodavendégek mellett a nagyközönség számára is megnyílik, ugyanis az Andrássy úti oldalon a kertben egy szezonális kávézóterasz is helyet kap majd a tervek szerint.

2018. szeptember 18., kedd - Nőtt a beutazások és a kiutazások száma is idén a második negyedévben. A külföldiek többnapos tartózkodása 18 százalékkal nőtt. A magyar kiutazók körében az egynapos utak adták az utazások kétharmadát, a költések negyedével emelkedtek. Az utasforgalom többlete 290 milliárd forint (915 millió euró) volt a második negyedévben, 14,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból.

Szerző: MTI
A magyar lakosság 5,6 millió alkalommal utazott külföldre, 10 százalékkal többször, mint 2017 második negyedévben. Az egynapos utak adták az utazások kétharmadát. Az egynapos utazások száma 11, a többnaposoké 7,6 százalékkal nőtt. Az egynapos utak egynegyede, a többnaposokénak a fele szabadidős célú volt, amelyek száma összességében 7,0 százalékkal emelkedett, és meghaladta a 1,7 milliót. Az egynapos utazások során a magyarok a szomszédos országokat, közülük is jellemzően Ausztriát, Szlovákiát vagy Ukrajnát keresték fel. A külföldre tett utazásokhoz 211 milliárd forint kiadás kapcsolódott, 3,3 százalékkal több, mint a tavalyi második negyedévben.

Az egynapos külföldre tett utazások napi átlagos kiadása 14 százalékkal, 14 000 forintra nőtt, a többnaposoké 15 százalékkal, 13 200 forintra csökkent.

A második negyedévében a külföldiek 14 millió alkalommal utaztak Magyarországra, 3,6 százalékkal többször, mint az előző év azonos időszakában. Az egynapos utazások száma 2,0 százalékkal mérséklődött, elsősorban a rokon- és barátlátogatások, az átutazások és a munkavégzési céllal tett utak csökkenése miatt. A többnapos utazások száma 18 százalékkal nőtt. A 9,3 millió egynapos beutazás kétharmada magánjellegű volt, egynegyede vásárlási célú út. Az egynapos üdülési céllal tett utazások száma az előző év azonos időszakához viszonyítva 16 százalékkal emelkedett. Ezek csaknem felét a szlovákok, egyharmadát az osztrákok utazásai teszik ki, amelyek egyaránt 20 százalék körüli növekedést mutattak. A többnapos utak esetében a szabadidős, szórakozás, egészségmegőrzési célúak aránya 60 százalékos volt a második negyedévében. Az üdülési céllal tett utak száma - ami a beutazások közel egyharmadát tette ki - 7,4 százalékkal nőtt.

A külföldiek Magyarországra tett utazásainak tartózkodási ideje átlagosan 2,3 napot tett ki, 1,4 százalékkal többet, mint előző év azonos időszakában. A magyarországi utazásokon részt vevő külföldiek összesen 31 millió napot töltöttek el az országban, 5,0 százalékkal többet, mint tavaly a második negyedévben. A többnapos utazásokra érkezők összesen 22 millió napot tartózkodtak Magyarország területén, az átlagos tartózkodási idő 7,9 százalékos csökkenéssel 5,0 nap volt.

A Magyarországra látogató külföldiek utazásaikhoz kapcsolódóan idén a második negyedévben 501 milliárd forintot költöttek, 9,3 százalékkal többet, mint tavaly ugyanekkor. Az egy napra Magyarországra látogató külföldiek kiadásainak összege 123 milliárd forint volt, 5,6 százalékkal nőtt. A több napra látogatók összesen 378 milliárd forintot költöttek, 11 százalékkal többet, mint tavaly. A külföldiek napi átlagos kiadásainak összege1 15 900 forint volt, 4,1 százalékkal több, mint egy éve. Az egynapos utazások esetében ez az összeg 7,7 százalékkal 13 200 forintra, a többnapos utazásoknál 2,2 százalékkal 17 ezer forintra nőtt.

Átadták a 38 szobás, több mint 1,6 milliárd forintból felépített Pangea Ökocentrumot és Szállodát szerdán Nyíregyháza-Sóstógyógyfürdőn.

Szerző: MTI

A Nyíregyházi Állatpark szomszédságában fekvő, nyolcvanágyas, konferencia- és oktatóközpontot is magában foglaló különleges állatkerti szálláshelyen minden szobát más-más állatról mintáztak meg, amelyekhez alkalmazkodik a helyiségek berendezése is.

Az ünnepélyes átadáson Kovács Ferenc (Fidesz-KDNP), Nyíregyháza polgármestere elmondta, hogy a beruházás egyik eleme az 6,7 milliárd forint értékű állatkerti fejlesztési programnak. A csomag három eleme - a park új bejárata, a Pangea és a hópárduc-kifutó - már elkészült, és tervezés alatt van a jégkorszak világát bemutató látványosság is - emlékeztetett a városvezető.

Sóstógyógyfürdőn emellett építés alatt áll egy új négycsillagos hotel, a Pangea pedig már egy hónapja megnyitott és várja a vendégeket - közölte Kovács Ferenc.

Szabó Tünde sportért felelős államtitkár azt hangsúlyozta, hogy a modern és fejlődő város büszke a már elkészült és elindított fejlesztéseire, amelyek révén Nyíregyháza 2020-ra az ország egyik legfontosabb gazdasági és turisztikai központja lehet.

Gajdos László, a Nyíregyházi Állatpark igazgatója azt mondta, hogy az országban és Közép-Európában egyedülálló turisztikai attrakció jött létre a Sóstói-erdő szélén. A szállodát az állatpark saját társasága fogja üzemeltetni.

A több mint 2600 négyzetméter alapterületű hotel oktatóközpontjában tantermeket és rekreációs és konferenciateremet is építettek. A beruházáshoz szükséges területet az önkormányzat vásárolta meg 2015-ben, a szálláshely építése 2017-ben kezdődött meg.

A Nyíregyházi Állatpark új szállodája a jelenleg is működő Hotel Dzsungel állatkerti szálláshelyet tehermentesíti és váltja ki, amely évente mintegy háromezer gyerek és felnőtt számára biztosít valamilyen állatkerti oktatást vagy tábort.

Az 1886-ban az Ybl Miklós nevével fémjelzett építésziroda tervei alapján épült, az elmúlt évtizedekben teljesen leromlott, életveszélyessé vált turai Schossberger-kastély közel 4,5 milliárd forintból újul meg 2019 első negyedévére a BDPST Zrt. beruházásában.


A műemléki védelem alatt álló épület ma már megújult tetőszerkezettel és 21. századi megoldásokkal elvégzett utólagos talajvíz-szigeteléssel várja az év végét és a teljes külső és belső megújulást. A rekonstrukció érinti a szintén műemlékvédelmi státuszt élvező kastélyparkot is, amelybe már eddig is – az eredeti állapot mentén – több száz növényt telepítettek a szakértők. A két éve még az összeomlás szélén álló épület és a hozzá tartozó park jövő év első felében érheti el újra eredeti állapotát.

Elérte a 65 százalékos készültséget a turai Schossberger-kastély felújítása. Az összesen három elemből – a tetőszerkezet teljes rekonstrukciójából, az épület talajvíz-szigeteléséből, valamint a teljes külső- és belsőépítészeti felújításból – álló, a BDPST Zrt. által kivitelezett beruházás első két komponense zárult le a hetekben. „A most zárult két munkafázis eredményeként az épület az idei őszt és telet már beázásbiztosan várja, így a restaurátorok és a belsőépítész szakemberek nekiállhatnak a belső terek helyreállításának” – mondta el Tóth Judit, a BDSPT Zrt. vezérigazgatója a közel 4,5 milliárd forintos kastélyfelújítási projekt kapcsán. Hozzátette: a helyi közösség életében fontos szerepet játszó műemléki épület és a hozzá tartozó kastélypark jövő év első felében nyerheti vissza teljesen eredeti állapotát.

A hazánkban egyedülálló, klasszicista stílusban épült kastély tetőkialakítása is különleges: a szakembereket számos kihívás elé állította nem csak leromlott állapota, de tagoltsága és a 20 darab kémény kialakítása is. A szakemberek végül a tetőszerkezet teljes újjáépítése mellett döntöttek: födémig visszabontották a szerkezetet, majd egy koporsófödém telepítését követően – egy új tetőtéri épületszint kialakításával – húztak új tetőt az épület fölé, és az összedőlés határán álló kéményeket is teljesen, tégláról téglára építették újra. „A teljes munkafolyamat a műemlékvédelmi szempontok szerint zajlott. Az épület jellegzetes, természetes palával fedett tetőszerkezete pont úgy néz ki, mint az átadását követő években. Az új tető fedőelemeit is abból a palabányából hozattuk, ahonnan az 1800-as évek végén is ideszállították az építőanyagot” – emelte ki Somlyai Zoltán, a BDPST Zrt. üzletágigazgatója.

Az épület statikai jellemzőit nem csak a csapadék okozta beázások, de a talajvíz beszivárgása is nagymértékben gyengítette. A rekonstrukció fontos részét képezte a felázás elleni védekezés, amelyet jelentősen nehezítettek a korábbi évtizedek szakszerűtlen beavatkozásai. „A talajvíz elleni védekezés az 1886-os építkezés során természetesen nem állt olyan magas fokon, mint napjainkban, és az aljzatbeton elmúlt évtizedekben történt sorozatos feltörése és újraöntése is jelentősen rontotta az épület szigetelését. Amikor nekikezdtünk a munkálatoknak, az épület alagsorában másfél méteres víz állt, amely a 6-8 réteg romos aljzatbetonrétegen keresztül szivárgott be az épületbe” – mondta Somlyai Zoltán. Hozzátette, hogy a kastély a Tura környéki vízbázis legjobb helyén áll, ami a magas talajvízszint miatt számos kihívást jelentett a szigetelési munkálatok során, hiszen nem csak az épületet kellett megóvni a felázástól, de a vízbázist is kímélni kellett.

Az első két fázis lezárásával már dolgoznak a szakemberek az épület külsejének eredeti állapotba történő visszaállításán és a belső terek kialakításán és a díszítő elemek helyreállításán is. A projekt során 12 restaurátor-szakterület munkatársai dolgoznak a gipszstukkók, falfreskók vagy éppen fa épületelemek helyreállításán. „A belsőépítészeti munkák közül már lezárult az épület teljes vízvezeték-hálózatának kiépítése és az elektromos vezetékek telepítése. Jelenleg a belső terek végleges kialakítása és a restaurátori munkák zajlanak, amelyek mentén az épület jövő év elején visszanyeri korábbi pompáját” – ismertette Somlyai Zoltán, aki rámutatott, hogy a kastély külső megjelenése is követi majd az 1800-as évek végi hangulatot, hiszen az eredetivel teljesen megegyező díszburkolat kerül majd az épületre a legapróbb részletekig kidolgozott díszítőelemekkel, stukkókkal.

A BDPST Zrt. munkatársai a munkálatok során nem csak az épület és kastélypark legteljesebb műemlékvédelmi helyreállítását tartották szem előtt, de a komplexum modern funkciókkal történő megtöltésére is odafigyeltek. Így került az épületbe egy annak hangulatába és arculatába illeszkedő lift, valamint a legmodernebb gépészeti megoldások is. „A BDPST Zrt. működésének alapfilozófiája a régi épületek megmentése, de hogy ez ne csak egy néhány évre szóló ráncfelvarrás legyen, modern funkcióval is megtöltjük azokat. A turai Schossberger-kastély rekreációs funkciókkal gazdagodik, egy 19 vendégszobával rendelkező rendezvényközpontként üzemel majd, ahol akár esküvők és kulturális programok is szervezhetőek” – mondta el Tóth Judit vezérigazgató, aki kiemelte azt is, hogy az új funkció kiépítése nem jelenti a kastély kisajátítását. „Terveink szerint úgy az épület, mint az egyedülálló kastélypark előre meghatározott „nyílt napokon”, az eredetileg tervezett rekreációs funkció és a vendégek zavarásának elkerülésével, nyitva áll majd a látogatók előtt, hiszen egy hazánkban különleges építészeti kulturális műemlékről van szó, amelyet nem szabad elzárni az érdeklődők elől” – hangsúlyozta.

Az Optimum Hotel Management hajdúszoboszlói szállodája Aqua Blue Hotel néven folytatja működését.


A Hotel Aqua Blue logója
Szolgáltatások

A Hotel Aqua Blue Hajdúszoboszló turisztikai központjában található, 22 apartmannal, és 36 kétágyas szobával. A népszerű szállodában három medence, finn szauna és gőzkabin várja a wellness részleg szerelmeseit.

A szálláshely családok és párok számára is egész évben igazi kikapcsolódást jelent. A szolgáltatások széles választéka várja a vendégeket, mint a magyaros konyha, sör-és grillkert, pezsgőfürdő vagy a 20 férőhelyes zárt parkoló.

Rendezvények

A szálloda rendezvényterme ideális helyszínt biztosít különböző rendezvényeknek, meetingeknek, üzleti megbeszéléseknek. Az egyes képzések és tréningek hivatalos programját készséggel egészítik ki szórakoztató, csapatépítő, lazító programokkal, vidám elemekkel.



Tizenhét szálloda és hat étterem érdemelte ki a Magyar Turizmus Minőségi Díjat a 2017. évi pályázaton, velük együtt negyvenhét szálloda és tizennyolc étterem jogosult jelenleg a Magyar Turisztikai Ügynökség védjegyének használatára.


A 2017-es kiírás alkalmával 31 hazai vállalkozás indult el a Magyar Turizmus Minőségi Díj megszerzéséért, közülük 17 szálloda és 6 étterem érdemelte ki a védjegyet. Négyen első ízben pályáztak, a többiek megújítóként nyerték el a három évig érvényes minősítést.

A csütörtöki díjátadó ünnepségen Gajda Tibor, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy a magyar turisták évente 600 milliárd forintot költenek külföldön, a hazai kínálat minőségi fejlesztésével ennek az összegnek jelentős részét itthon lehetne tartani. A szakember hozzátette, hogy a turizmushoz kötődő védjegyek "rendbe tételére" a következő két évben 1 milliárd forintot fordítanak.

Gajda Tibor azt is elmondta, hogy hamarosan kihirdetik a szálláshelyek fejlesztésére meghirdetett pályázatok első nyerteseit. - A nyertes pályázóknak már a 10 év múlva jelentkező igényeknek is meg kell felelniük - hangsúlyozta.

Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke az ünnepségen kiemelte, országimázs szempontjából is fontos szerepe van a minőségi szolgáltatásoknak, és felhívta a figyelmet arra, hogy a turizmust is érintő munkaerőhiány nem mehet a minőség rovására.

Flesch Tamás kiemelte, hogy a Szállodák és Vendéglátóhelyek Európai Szövetsége (HOTREC) is akkreditálta a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, így a díjazott éttermek és szállodák jogosultak a „European Hospitality Quality” (EHQ) minősítési rendszer elismerését jelző „Q” jel használatára is. A

Magyar Turizmus Minőségi Díj tanúsító rendszer tizenhárom éve működik. A díjat három évre ítélik oda. A szállodáknak egy 800, éttermeknek pedig 300 kérdésből álló értékelésnek kell megfelelniük. Az önminősítést próbavásárlások során az MTÜ szakemberei ellenőrzik, akik visszajelzést adnak a vállalkozásoknak arról is, milyen fejlődési lehetőségeket javasolnak.

A Magyar Turizmus Minőség Díj idei kiírásra szeptember 30-áig pályázhatnak a szállodák és éttermek, a sikeres pályázók automatikusan elnyerik az „MTÜ kiemelt partnere” státuszt is.

A 2017. évi pályázaton eredményes turisztikai szolgáltatók:

Szállodák: Airport Hotel Budapest, Andrássy Rezidencia Wine & Spa*****, Tarcal, Aquaworld Resport Budapest, Betekints Wellness és Konferencia Hotel Veszprém, Caramell Premium Resort, Bük, Castellum Hotel, Hollókő, ETO Park Hotel Business & Stadium Győr, Globall Hotel, Telki, Hotel Azúr Premium**** Siófok, Hotel Aquarell Cegléd, Hotel Lycium Debrecen, Hotel Silverine Lake Resort****superior Balatonfüred, Kolping Hotel Spa & Family Resort, Alsópáhok, Residence Balaton****superior Conference & Wellness Hotel, Siófok, Residence Ózon**** superior Conference & Wellness Hotel, Mátraháza, Velence Resort & Spa***superior, Velence, Zenit Hotel Balaton****superior Vonyarcvashegy.

Éttermek: Ambrózia étterem és Panzió***, Kazincbarcika, Deák Étterem, Sopron, Gundel Étterem, Budapest, Hatpöttyös Nonprofit Kft. Székesfehérvár, Kakukk Étterem és Panzió Nyírbátor, Kiskohász Vendéglő Dunaújváros.

A május elsejei hosszú hétvégét követően hozzávetőleg négy milliárd forint maradt a Széchenyi Pihenőkártyákra 2016-ban feltöltött, május 31-én lejáró összegekből - derül ki az MTI-nek nyilatkozó kártyakibocsátók tájékoztatásából.

Az OTP Bank Szép-kártyáin a május 31-én lejáró összegből még három milliárd forint maradt 236 ezer munkavállalónál a hosszú hétvége után - tájékoztatta pénteken az MTI-t közleményében a bank.

A hamarosan lejáró keret az ünnepnapok alatt 146 millió forinttal csökkent az OTP-nél.

A bankcsoportnál a Szép-kártyákra 2016-ban feltöltött 77,2 milliárd forintnak több mint 96 százalékát már felhasználták a kártyabirtokosok.

Az MKB Banknál a Szép-kártyákon mintegy 41 ezer munkavállalónak összesen 508 millió forint egyenlege maradt a 2016-ban nyújtott munkáltatói juttatásból - közölte a pénzintézet az MTI kérdésére.

A pénzintézetnél a szálláshely alszámláján 204 millió forint, a vendéglátásén 178 millió forint, míg a szabadidőén 126 millió forint pihen.

A 13,6 milliárd forintos eredeti keret 3,7 százaléka vár még elköltésre az MKB-nál.

A K&H Banknál 400 millió forintnyi összeg áll a Szép-kártyákon, azokból az utalásokból, amelyeket a hónap végéig fel kell használni.
Az elmúlt egy hónapban csaknem a 13 százalékát költötték el a kártyabirtokosok a rendelkezésre álló összegnek - küldte írásos válaszában a pénzintézet.

A banknál a legnagyobb részt a szállás zsebből költötték, ezt követi a vendéglátás és a szabadidő zseb.

A jelenlegi szabályozás értelmében azok, akiknek a Szép-kártyáikra 2016-ban utalták a juttatást, május 31-ig költhetik el a keretüket. A határidőt követően lejár a juttatások érvényessége és a fel nem használt összegek visszakerülnek a munkáltatókhoz.

A néhány év alatt az ország egyik meghatározó szállodaüzemeltető
cégévé fejlődött Service4You két tulajdonosa külön, saját elképzelései
szerint folytatja a megkezdett munkát.


A régi jól bevált nevet, a Service4You-t Boldizsár Zoltán viszi tovább, míg Klemm Balázs egy teljesen új névvel, a Hotel & More Holdinggal folytatja, melynek az első bemutatkozását itt olvashatják.

Mind a Service4You mint a Hotel & More Holding tulajdonosa és a mögöttük álló csapat garancia arra, hogy kiváló szakmai minőséget képviselnek továbbra is a cégek.

Érdemes lesz követni őket a következő időszakban, biztosan tartogat meglepetéseket, érdekességeket mindkét csapat: a Service4You valamint a Hotel & More Holding is. Várjuk a fejleményeket!

A két évig tartó folyamat eredményeként Hajdúnánás, Magyarország 35. minősített gyógyhelye lett. A település 2018. március 24-én kapta meg az ÁNTSZ OTH által kiállított gyógyhellyé minősítő határozatot, melynek köszönhetően a hajdúsági fürdőváros is csatlakozott az ország legelismertebb gyógyturisztikai célpontjai közé.


A minősítés elnyerésével Hajdúnánás lett a 35. település az országban, amely ezzel a rangos címmel rendelkezik. Hajdú-Bihar megyében a város harmadikként Hajdúszoboszló és Debrecen után szerezte meg ezt a magas szintű elismerést.

A minősítés során, a helyi gyógytényezők mellett vizsgálták a megfelelő infrastruktúrát, a kiemelten védett területre előírt levegőtisztasági értéket,- mind a négy évszakban- a zajszintet, valamint a zöldterületek meglétét és minőségét is.

Hajdúnánás és a közel 60 éves múltra visszatekintő Hajdúnánási Gyógyfürdő, a gyógyhely minősítés megszerzésével minőségi garanciát biztosít az ideérkező vendégeknek, hogy nem csak a gyógyvíz összetételét, hanem a környezeti tényezőket tekintve is Magyarországon a legjobbak közé tartozik.

A város számára a gyógyhellyé minősítés nemcsak marketing, de pályázati szempontból is fontos turisztikai állomás, hiszen több hazai, illetve uniós pályázat előtérbe helyezi a gyógyhelyeken megvalósuló fejlesztéseket. Ezen kívül több nyugat-európai ország egészségbiztosítója megtéríti az ügyfeleinek a magyarországi gyógykezelés költségét, amennyiben a balneoterápiás gyógykezelés gyógyhelyen valósul meg, így remélhetőleg a külföldről érkező vendégek száma is emelkedik Hajdúnánáson.

Az 1962. július 15.-én megnyitott strand létét az 1019 méter mélyről feltörő 67°C-os gyógyvíznek köszönheti. A Hajdúnánási Gyógyfürdő 14 hektáros területe csendes, árnyas parkosított zöld területeivel kedvenc helye a pihenésre, gyógyulásra vágyóknak. Egy feszített víztükrű úszómedence, egy pancsolómedence, két tanmedence csúszdákkal
és két gyógymedence nyújt felfrissülést vagy éppen élményteli perceket.

Az Aranyszalma Gyógycentrum 5 tangentoros kezelővel, 6 masszázs szobával, 2 állásos súlyfürdővel, iszappakolóval, medencékkel, kiszolgáló helyiségekkel, szabadtéri fürdőzési lehetőséggel és betegirányítási rendszerrel, gőzkamrával, infraszaunával és még számos szolgáltatással várja a pihenni és gyógyulni vágyókat.

Kiemelt szolgáltatások közé tartoznak a balneoterápiás kezelések, melyet állandó és ideiglenes lakosok számára az önkormányzat térítésmentesen biztosít 2X15 db kezelés erejéig.

A Konzum Befektetési és Vagyonkezelő Nyrt. (Konzum Nyrt.) négycsillagos hotelekkel bővíti portfólióját, a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján tette közzé szerdán, hogy a Konzum Nyrt. tulajdonába kerül az Egerszalóki Hotel Saliris Resort, valamint két kreischbergi síközpontban fekvő szálloda, az Alpenblick Hotel, valamint a Hotel Relax Resort - közölte a társaság az MTI-vel.

Szerző: MTI
Hotel Saliris Resort

A társaság az ügyletek segítségével valósítja meg a 2017. decemberében bejelentett és előzetesen 30 milliárd forintra becsült tőkeemelés második lépését - tették hozzá.

A Konzum Nyrt. igazgatósága hozzájárult, hogy a Wellnesshotel Építő Kft. a tulajdonában lévő Egerszalóki négycsillagos Hotel Saliris Resort, valamint a kreischbergi négycsillagos Alpenblick Hotel adásvételéből származó 2 milliárd 674 millió forintos vételár követeléssel tőkét emeljen a Konzum Nyrt.-ben. Az igazgatóság azt is támogatta, hogy a Konzum PE Magántőkealap a Holiday Resort Kreischberg-Murau Gmbh. 100 százalékos üzletrészét, 897 millió 131 ezer forinton apportálja a társaságba.

A szakértői értékelések alapján az ügyletekből származó összesen 3 milliárd 571 millió forintos apportok ellenértékét a Konzum 1 millió 137 ezer 90 darab új részvény zártkörű forgalomba hozatalával egyenlíti ki. Az új részvények kibocsátási értékét az igazgatóság a 2017. december 11-i záróárfolyamon (3141 forinton) rögzítette.

A szerdán a BÉT-en közzétett tőkeemelés a második lépése annak a tavaly év végén bejelentett tranzakció-sorozatnak, amelynek eredményeként 18 belföldi és 5 külföldi szálloda kerül a tőzsdei társaság tulajdonába. Az előzetes számítások szerint a többlépcsős tőkeemelés végén a Konzum Nyrt. saját tőkéje elérheti az 50 milliárd forintot.

A most bejelentett ügyletekkel 28 millió 427 ezer 250 forint értékben emelték meg a Konzum Nyrt. alaptőkéjét, amely így 678 millió 587 ezer 650 forintra emelkedett, amely így több mint 27 millió, darabonként 25 forint névértékű törzsrészvényből áll.

A Konzum részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájába kereskednek. Az elmúlt évben a részvények legmagasabb árfolyama 3789 forint, a legalacsonyabb 102 forint volt, a keddi kereskedést 2885 forinton zárták.

Kétszázmillió forintos magánerős beruházást követően új, 16 szobás szállodát adtak át kedden a Vas megyei Mesteri községben, közvetlenül a helyi termálfürdő mellett.

Szerző: MTI
Majtényi László (Fidesz), a Vas Megyei Közgyűlés elnöke avatóbeszédében úgy fogalmazott: a Kemenesalján Celldömölkön, Sárváron, Borgátán és Mesteriben működő fürdők együttes forgalma vetekszik az ország legforgalmasabb gyógyfürdőjének forgalmával.

Szavai szerint a kistérség kiváló természeti adottságaival, a Ság-hegy és a Kissomlyó boraival, nem utolsó sorban pedig gyógyvizeivel a jövőben még több ember számára válhat turisztikai célponttá, amelyet érdemes felkeresni.

Patyi Gábor, a Mesteriben lévő Termal Hotel tulajdonosa elmondta: háromcsillagos superior szállodájuk egybe épült a Mesteri termálfürdővel, így vendégeik számára télen, nyáron szabad és kényelmes az átjárás a fürdő medencéihez.

Téli időszakban egy fedett és egy félig fedett termálmedence, nyári időszakban pedig három kültéri medence - strandmedence, gyógyvizes medence és gyermekpancsoló - áll a fürdővendégek rendelkezésére, szállodájukban étterem és kávézó is található.

Patyi Gábor szólt arról is, hogy a mesteri termálfürdőt szintén családi vállalkozásuk üzemelteti, amelyet 2011-ben 300 millió forintos beruházással, részben az Új Széchenyi-program támogatásából teljesen átépítettek és azóta is folyamatosan fejlesztenek.

Szavai szerint a Mesteri fürdőt - amely mellett kempinget is működetnek - évente mintegy 100 ezer vendég keresi fel, vendégeik többsége ma már belföldről érkezik, de továbbra is közkedvelt a fürdő az osztrák és német vendégek körében is, főként a középkorúak és idősebbek kedvelik a nyugodt környezete miatt. Gyógyvize mozgásszervi megbetegedésekre ajánlott, különlegessége pedig, hogy magas szén-dioxid-tartalma miatt szív- és érrendszeri betegségen szenvedők is igénybe vehetik.

Ötszörös forgalmat hoz a magyarországi szállodákban a húsvéti négynapos ünnepi hosszú hétvége egy átlagos márciusi hétvégéhez képest a Szallas.hu adatai szerint. Az előfoglalások szerint Heves, Borsod, és Pest megye részesül a legnagyobb mértékben a húsvéti forgalomból, a foglalások fele apartmanba vagy vendégházba szól.

Szerző: MTI
A szállásfoglaló oldal adatai szerint az idei húsvét a foglalások alapján a tavalyi húsvéthoz képest is 6,23 százalékos növekedést jelez.

A közleményben Drávai-Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere elmondta: az átlagos foglalási érték közel 60 ezer forint, míg SZÉP-kártyás fizetés estén csaknem 70 ezer forint, és minden ötödik vendég SZÉP-kártyával fizet.

A foglalások csaknem ötöde szól 4 csillagos hotelbe, de a 3 csillagos hotelek ajánlatai is jól fogytak.

Az előrejelzés alapján a legnagyobb mértékben Heves (14,19 százalék), Borsod (12,09 százalék) és Pest (8,26 százalék) megye részesül a forgalomból. A húsvétot is népszerű fürdővárosokban töltik a magyarok: Eger, Hajdúszoboszló és Gyula a legnépszerűbb. Erős forgalomra számíthat a főváros, Miskolctapolca, Zalakaros, Szeged, Pécs, Hévíz és Siófok is. A legvonzóbb szálláshelykörnyéki programok között most is ott van az egri vár, a Miskolctapolca Barlangfürdő, a Festetics-kastély és a Gödöllői Királyi Kastély is - közölték.

Folytatódott az év első hónapjában a budapesti vendégforgalom élénkülése, a budapesti turizmusstatisztikák történetében a 2018-as az első olyan januári hónap, amikor a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma a 600 ezret is átlépte - közölte a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) az MTI-vel közleményében szerdán.

Januárban 256 113 vendég mintegy 619 622 vendégéjszakát töltött Budapest kereskedelmi szálláshelyein. Ez a forgalom, a közösségi szálláshely-megosztók - elsősorban az Airbnb - által generált forgalommal kiegészülve, akár az egymillió vendégéjszakához is közelíthet - közölték.

A KSH legfrissebb adatait idézve a BFTK kiemelte: januárban a belföldi vendégéjszakák száma (95 744) közel negyedével nőtt a tavaly januárihoz képest. A szállodáknál is tekintélyes forgalomélénkülést mértek: az összes vendégéjszaka számának bővülése elérte a 4,6 százalékot.

A külföldi vendégéjszakák száma 5,8 százalékkal nőtt, miközben a vendégérkezések száma ennél jóval csekélyebb mértékben emelkedett, 0,6 százalékkal. Ez azt is jelenti, hogy egy külföldi vendég átlagosan 2,5 éjszakát töltött Budapesten, ami jó teljesítmény az előszezonban.

A legtöbb kereskedelmi szálláshelyi egység - 35 és 36 - az V. és a VII. kerületben működött, a legtöbb vendégéjszakát is ezekben a kerületekben érték el.

Az adatok alapján Budapesten a négycsillagos szállodai egységek a legkeresettebbek, egyebek között azért, mert szolgáltatásaik nemzetközi összehasonlításban is kimagaslóan jó ár-érték arányúak - írták.

A szálláshelyek összes bruttó árbevétele megközelítette a 11,33 milliárd forintot, ami 8,5 százalékkal magasabb a tavalyi év azonos időszakában mértnél, ezen belül a belföldi árbevétel közel 30 százalékkal nőtt.

A legtöbb vendégéjszakát sorrendben az olasz, a brit, az orosz és a német turisták töltötték Budapesten. Az előző év azonos időszakához képest számottevő bővülést jeleztek a francia, a cseh, az ukrán, a török, de különösen a koreai piacról.

Idén átlagosan 165 ezer forintot terveznek költeni nyaralásra a magyarok, 16 százalékkal kevesebbet a tavalyinál, a legtöbbet költők középkorúak, akik szívesen járnak vissza a bevált helyekre - ez derült ki a Danubius Hotels megbízásából a nyaralási szokásokról készített online kutatás eredményeiből.

Az MTI-nek küldött keddi közlemény szerint a magyarok nem bíznak a privát szállásokban, 99 százalékuk szállodákban, motelekben, vendégházakban foglal szállást. A megkérdezettek 73 százaléka belföldön tervez kikapcsolódást az idei szabadsága alatt.

A felmérés szerint a legnépszerűbbek 62 százalékkal a 2-3 napos szállodai ajánlatok, öt napot pedig a választ adók 27,5 százaléka tölt el gyógy-, és wellness szállodában. A megkérdezettek több mint fele évente többször is elutazik.

A felmérésből az is kiderült, hogy a magyarok 75 százaléka félpanziós ellátást választ a nyaralás alatt.

A három legnépszerűbb gyógyvízzel rendelkező fürdőváros sorrendben Hévíz (70 százalék), Zalakaros (56 százalék), és Bükfürdő (53 százalék) lett.

A kutatás kitért a gyógyvizek ismertségére is, Magyarországon jelenleg 207 gyógyvíz van, ebből a megkérdezettek mindössze 10-15-öt tudtak felsorolni. A magyarok a gyógyvizeket nem aknázzák ki eléggé az egészség érdekében: a lakosság fele évente 1-2 alkalommal jut el hagyományos fürdőbe, és 4 emberből 1 soha. Ráadásul a felmérés szerint ez nem pénz kérdése, a magasabb jövedelműek 25 százaléka soha nem keresi fel a termálvizeket.

Akik mégis látogatják a gyógyvizes fürdőket, azoknak a 78 százaléka csak pihenést és kikapcsolódást keres, de a stresszoldás ezen formáját is csak a válaszadók 20 százaléka teszi havi rendszerességgel vagy annál gyakrabban. Nem meglepő adat, hogy megelőzési célzattal inkább az idősebb korosztály érkezik (55 százalék), erre a középkorúak és fiatalabbak közül csak 38 százalék gondol.

A Danubius Hotels a nyaralási és wellnessezési szokásokról készített online felmérésében több mint 5000 fő vett részt 2018. január-februárban, a teljes kutatás a https://www.danubiushotels.com/hu/magazin/kutatas-2 oldalon elérhető.

Aranyérmes lett a Magyarország rád vár! kampány a világ legnagyobb idegenforgalmi szakvásárán, a berlini nemzetközi turisztikai börzén (ITB), ami fontos visszajelzés az országmárka építésében - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója az MTI-nek adott interjújában vasárnap.

Hozzátette: Magyarország rád vár! belföldi turisztikai kampányért a turisztikai ügynökség kapta az elismerést a vásár kreatív zsűrijétől. A tavaly június közepétől augusztus végéig tartó reklámokban a hazai úti célokat, a kevésbé ismert kulturális, épített és természeti értékeket mutatták be és népszerűsítették, így például a Tokaji borvidék mellett a Hegyestű bazalthegyet vagy az egerszalóki sódombot.

Kiemelte: az úti célok népszerűsítésének óriási hatása van a belföldi turizmus élénkülésére, adataik szerint az őszi, borvidékekre fókuszáló kampány hatására például Tokajban 30 százalékkal, a téli kampány hatására Hévízen 25 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma egy hónap alatt. Az MTÜ kampányaiban arra törekszik, hogy a szezonalitás kiegyenlítése mellett addig nem ismert helyeket, településeket mutasson meg az országból.

A díj azért is jelentős elismerés Guller Zoltán szerint, mivel a globalizált világban az országok között jelentős verseny van nemcsak a befektetőkért, hanem a turistákért is. Ebben a versenyben az országmárka komoly versenyelőnyt hoz Magyarországnak.

Az országmárka minden marketingkommunikációs megjelenést és tevékenységet magában foglal, ami hozzájárul az ország pozitív nemzetközi megítéléséhez. Az MTÜ valamennyi kampánya arra a gondolatra épül, hogy a turizmus a hazaszeretet egyik formája - tette hozzá.

Magyarország versenyelőnye a turizmusban a víz és a biztonság, ezek a május végétől június végéig tartó nemzetközi kampány fő témái lesznek. Az élmények után már a biztonság a második legfontosabb szempont az úti cél megválasztásánál - húzta alá.

Szólt arról is, hogy szeptember 27-én Magyarország, Budapest ad otthont a turizmus világnapi rendezvényeknek, az MTÜ ezen mutatja majd be az új országmárkát.

Az idei, szerdától-vasárnapig tartó ITB-n több mint tízezer kiállító vett részt, 186 országból.

Háromszoros forgalmat hoz a magyarországi szállodákban a négynapos ünnepi hosszú hétvége egy átlagos márciusi hétvégéhez képest a Szallas.hu adatai szerint. Budapest, Eger és Hajdúszoboszló a legnépszerűbb belföldi úti célok, a legtöbben 4 csillagos wellness-szállodába foglaltak.

A szállásfoglaló oldal adatai szerint már most háromszor többen foglaltak szállást az ilyenkor szokásoshoz képest. A négynapos pihenő alkalmából átlagosan 52 600 forintot, közel másfélszer többet költenek a magyarok egy "ünnepmentes" márciusi hétvégéhez képest.

A foglalások harmadát SZÉP-kártyával rendezik a vendégek, ők valamivel többet is áldoznak a kikapcsolódásra, átlagosan 67 500 forintot fizetnek a szállásért.

A négynapos szünidő a hosszabb üdüléseknek kedvez, a tipikus vendég 2,3 éjszakát tölt a szálláshelyen - ismertette a részleteket Drávai-Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere. Az érintett időszakra a legnagyobb költés 1 millió, míg a legalacsonyabb 2 500 forint a portál statisztikái szerint.

A legtöbben a fővárosban, Egerben és Hajdúszoboszlón töltik a nemzeti ünnepet, de Hévíz, Zalakaros és Gyula is csúcsforgalomra számíthat. A legkedveltebb úti célok listáján még Pécs, Sopron, Szeged és Miskolctapolca kaptak helyet. A megyék közül Heves, Borsod és Zala részesülnek a legtöbb foglalásból.

előző 1234 ... következő