Online turisztikai, utazási hírportál

Hírek

Találatok: 1-16 | Összesen: 256 találat 16 oldalon. előző következő

A miskolctapolcai Avalon Park közel 5 hektáron, erdővel körülölelt környezetben ismét várja a természetben kikapcsolódni vágyó vendégeket. A park munkatársai a megszokott színvonalat a szigorított egészségügyi előírások betartása mellett biztosítják a látogatóknak, a járványhelyzetben is frontvonalban dolgozók munkáját pedig jótékony kezdeményezésekkel köszönik meg.


Nagyon sokan vágynak arra, hogy a bezártság után kellemes, de egészséges környezetben pihenjenek. Szervezetünk védekezőképességének erősítésére a friss levegő, a természet közelsége a vírushelyzetben fokozottan ajánlott, erre kínál kiváló lehetőséget a Bükk fáival körülölelt Avalon Park. A nyugalom-szigetként is emlegetett parkban az erdei atmoszféra és a különálló rönkházak gondoskodnak arról, hogy egymástól távol, de a természethez közel tölthessék az időt a vendégek. Az újranyitás után a szálloda vezetése még szigorúbb előírásokkal egészítette ki a higiénés protokollt mind a dolgozók, mind pedig a látogatók számára – ezt az érdeklődők részletesen megtekinthetnek a park weboldalán.


Az Avalon Park munkatársai azonban a korábbi „kényszerpihenő” alatt sem tétlenkedtek. A karbantartási, felújítási munkálatokon kívül az élvonalban dolgozók segítésére indítottak el programokat.

Március 23-án az Avalon Ristorante munkatársai a járványhelyzet miatt fel nem használt, reggelikre szánt alapanyagkészletet a MESZEGYI (Miskolci Egyesített Szociális, Egészségügyi és Gyermekjóléti Intézmény) munkatársainak ajánlották fel, ezzel is kifejezve tiszteletüket az időseket ápolók előtt. A park 177 fős csapata az üzemszünet ideje alatt felhalmozott személyzeti védőitalokat adományozta a Tornyosnémeti határátkelőn dolgozó rendőröknek, akiknek Bajusz Gergely gasztronómiai igazgató adta át a közel 600 db vitaminitalt április 3-án.

A jótékonysági tevékenység folytatásaként az Avalon Resort & SPA új, „2 az 1”-ben ajándékutalvány rendszert dolgozott ki, ami nemcsak a rugalmas felhasználhatósági idő miatt kedvező. A szálloda minden megvásárolt utalvány árából 10.000 Ft-ot vírus elleni védekezésre ajánl fel, így az azt megvásárlók is támogatókká válnak.

Április 27-én az Avalon Park kezdeményezésére indult többfordulós program keretében azokat az embereket keresik, akik jelen helyzetben is a közösségért dolgoznak. Bárki nevezhet egészségügyi dolgozót, a rendvédelmi szervek, a civil szervezetek munkatársait, illetve a kereskedelmi alkalmazottakat - akár saját magát is. A „Hétköznapi Hősök” kampány nyertesei Avalon SPA belépőt, egy órás masszázst, HELL Kart futamokat, Sörkert vacsorautalványt vagy családi belépőt is nyerhetnek a hamarosan megnyíló Maya Dzsungel Játszóházba. A felajánlások 2 hetes turnusokban váltják egymást az Avalon Park facebook-oldalán, ahol az éppen aktuális forduló posztja alatti hozzászólásban vagy az info@avalonpark.hu e-mail címen nevezhetik jelöltjüket a kampányban résztvevők.

Válassza a természetet, és segítsen Ön is embertársain!


Igazi gasztroforradalom zajlik az utóbbi években Magyarországon, ma már nem csak a fővárosban, hanem az ország szinte minden szegletében lehet részünk kitűnő ízekben és színvonalas kiszolgálásban. Az ínyencek hálásak: a hazai vendéglátóhelyek 2019-ben együttesen összesen 1500 milliárd forint árbevételt értek el, a forgalom volumene tehát egy év alatt 6,9%-kal nőtt . A szakképzett munkaerő hiánya azonban továbbra is fenyegetésként vetül a szektorra, miközben a képzőhelyek a piaci szereplőkkel karöltve mindent megtesznek azért, hogy tapasztalt és magasan kvalifikált szakembereket indítsanak el a pályán.


Az elmúlt években óriási érdeklődés mutatkozik hazánkban a gasztronómia iránt: tódulnak a jelentkezők a főzős vetélkedőkbe, szaporodnak a jobbnál jobb éttermek és a Michelin-csillagok, miközben a hazai szakemberek és a magyar gasztrokultúra egyre elismertebb külföldön is. Felmérések szerint ugyanakkor a vendéglátásban dolgozók majdnem negyede szakképzetlen, ráadásul közel 18%-uk egyáltalán nem beszél angolul. A szektort érintő általános munkaerőhiány kedvezőtlen következményeiről is egyre többet hallunk: a turizmus-vendéglátásban 2019 harmadik negyedévében 2,5 százalékos volt a betöltetlen álláshelyek aránya. Abban minden szereplő egyetért, hogy a magasan képzett, elkötelezett és nemzetközi tapasztalatokkal felvértezett szakemberek utánpótlása elengedhetetlen a húzóágazat bővülésének fenntartásához.

Vendéglátás: ahol a gyakorlat a tanulópénz



A terület egyik legfontosabb képzőhelye a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kara (BGE KVIK), hiszen Magyarországon jelenleg a turizmus-vendéglátás alapképzésre bekerülő hallgatók fele itt teszi meg az első lépéseket a pályán. „2018 óta átlagosan 18%-kal több hallgatót vettünk fel a karra, mint a korábbi években, ez a létszám pedig komoly kihívás elé állít minket, ráadásul nagy felelősséggel is jár. Igyekszünk a lehető legjobb feltételeket biztosítani a hallgatóinknak, hogy sikeresen fejezzék be a képzést: a munkába bevonunk minél több gyakorló szakembert, hazai és nemzetközi szállodaláncok, vendéglátóhelyek tulajdonosait és munkatársait, a szakmai gyakorlatszerzésre pedig kiemelt figyelmet fordítunk. A turizmus-vendéglátás alapszak hallgatóinak közel 20%-a ráadásul külföldön szerez tapasztalatot - mondja dr. Lugasi Andrea, a BGE KVIK dékánja.

A nemzetközi tapasztalat jelentősen javítja a hallgatók munkaerőpiaci értékét, hiszen a páratlan szakmai fejlődési lehetőségeken túl nyelvet tanulhatnak, új kultúrákat, technológiákat és ízvilágot ismerhetnek meg, ráadásul a kint töltött hónapok megkönnyítik számukra a belépést a nagybetűs életbe. A BGE külföldi szakmai gyakorlatszervező partnere, a nemzetközi hátterű Smaller Earth Group által működtetett Resort Leaders programban évente több mint 1000 közép-kelet-európai fiatal vesz részt, akik elismert, 4-5 csillagos amerikai szállodákban tölthetik el a 4-11 hónapos gyakorlati időt. A profi konyhákban töltött hetek után a diákok beutazhatják akár az egész kontinenst, és életre szóló élményeket szerezhetnek a felnőttkor küszöbén.

Világjáró diákok rúghatják be a gasztronómia motorját



Fekete Alex, a Resort Leaders ügyvezetője hangsúlyozza, a statisztika szerint a vendéglátásban dolgozók közel fele szerzett gyakorlatot külföldön, mégis a hazai piacon hasznosítják tudásukat , amiből kétségtelenül sokat profitál a szakma. „Mi azt látjuk, hogy a partnereinknél töltött gyakorlati idő óriási motivációt és komoly útravalót jelent a fiataloknak, akik nagy lendülettel vetik bele magukat a szakmai munkába hazatérésüket követően, gyakran új utakat köveznek ki a hazai gasztronómiában a kint szerzett impulzusokkal. Jelenleg 43 szállodával működünk együtt, köztük olyan nagy nevekkel, mint a Four Seasons és a The Greenbrier, tőlük is rendszeresen kapunk visszajelzést. Szerintük a magyar fiatalok szenvedélyesen szeretik a szakmájukat és a kezdeti nyelvi és kulturális nehézségek után könnyen beilleszkednek a profi konyhák stábjába”.

A BGE és a Resort Leaders is nagy tervekkel vág neki a következő féléveknek, hogy újabb lehetőségeket kínálhassanak a szakmában elinduló fiataloknak. Azok a hallgatók, akik 2020 szeptemberében kezdik meg tanulmányaikat a karon – a vonatkozó jogszabály módosítása következtében – már kötelezően két féléves szakmai gyakorlatot kell letölteniük, az intézmény pedig rugalmasan igyekszik minden segítséget megadni a tanulóknak, hogy ki is használhassák a gyakorlati időt, akár több helyszínen. A Resort Leaders emellett tovább bővíti kapcsolati hálóját nem csak az USA-ban, de a Karib-tenger térségében is, hiszen az a céljuk, hogy minden jelentkező megtalálhassa a személyiségéhez, tapasztalataihoz és álmaihoz legjobban illő gyakorlati helyet.

A hazánkban őshonos vidra nyerte el a 2020-as évben a hetedik éve kiosztott Év Emlőse díjat. Ebben az évben esett először a választás egy vízhez kötött életmódú ragadozóra, ami egyúttal a vizes élőhelyek védelmének fontosságára is ráirányítja a figyelmet. A nagyközönség a SEFAG Zrt. Lábodi Erdészete közelében lévő Petesmalmi Vidraparkban találkozhat a legkönnyebben az állatokkal.

A Vadonleső program 2014-ben választotta ki először az év emlősét. A kezdeményezés általános célja, hogy egy-egy ritka és kevésbé ismert vagy éppen népszerűsége ellenére is védelemre szoruló fajon keresztül ráirányítsa a nagyközönség figyelmét a természeti értékeinkre.

Az idén reflektorfénybe került vidra a menyétfélék családjába tartozik. Rokonaitól eltérően remekül alkalmazkodott a vízi életmódhoz: kitűnően úszik, köszönhetően karcsú és áramvonalas testalkatának, valamint a lábujjai között feszülő úszóhártyának. Ez a széles körben ismert és népszerű emlős Magyarországon szinte minden olyan élőhelyen előfordul, ahol alkalmas búvó- és szaporodó helyet talál magának. Jellemzően a vízpart közvetlen közelében, maga ásta kotorékokban, vízparti fák gyökerei között vagy nádasokban él. Táplálékát is a vízből nyeri: a kisebb halakat úszás közben kapja el, de zsákmányul ejt kagylókat, vízi rovarokat, lárvákat és rákokat egyaránt.

A somogyi állami erdőket gondozó SEFAG Zrt. Balatontól Dráváig húzódó területein, a számtalan kisebb-nagyobb tónak és a hathatós védelemnek köszönhetően jelentős vidrapopuláció található. Az állatok azonban többnyire éjszakai életet élnek, a nappalokat a vackukban pihenve töltik, ezért a kirándulók természetes élőhelyeiken ritkán találkozhatnak velük.

Aki közelebbről szeretne megismerkedni ezekkel a játékos állatokkal, az a Somogy Természetvédelmi Szervezet által működtetett Petesmalmi Vidraparkban találkozhat velük, ahol a bemutatóhely mellett az ország egyetlen vidramenhelye is működik. Az itt kialakított tanösvények és a tórendszer tökéletes helyszín a vizes élőhelyek megfigyelésére, a kiépített leshelyekről számos védett madarat láthatunk, akiknek eszményi élőhelyet biztosít a terület.


Teljes arculatváltáson esik át a főváros egyik kedvelt apartman szállodája, a Fraser Residence Budapest. A Corvin sétány szomszédságában található szálloda 2020. március 25-én kilép a Frasers Hospitality hotelláncból és ESCALA Hotel & Suites néven folytatja. Az ESCALA új arculattal fog tovább működni Budapest szívében, azonban a tulajdonos és a hotelt üzemeltető csapat a márkanév váltás után se fog változni.

A Fraser Residence új színekben, ESCALA Hotel & Suites név alatt fog működni

Új irányok, régi értékek



Az arculatváltás célja elsősorban az, hogy szélesebb réteghez juthasson el az a vállalati filozófia, amit az ESCALA csapata már a Frasers Hospitality hotellánc tagjaként is kialakított: prémium vendéglátás modern, belvárosi hangulatban.

Az új branding mögötti letisztult, ugyanakkor elegáns koncepció az eddigi ars poeticát tükrözi egy teljesen új köntösben. A Fraserre jellemző világos árnyalatokat az ESCALA Suites csokoládébarnára és élénk narancssárgára cserélte: a szín vissza fog köszönni a hotel honlapján és közösségi média felületein is. A kalligrafikus logó visszatükrözi a lakosztályokra és a vendégfogadásra is jellemző elegáns légkört.

Az ESCALA Hotel & Suites Budapest szívében található, csupán néhány lépésre a Corvin bevásárlóközponttól és a Nagykörúton pezsgő élettől. Az 50 luxuslakosztállyal rendelkező 4 csillagos hotel a saját otthonunk komfortosságát kínálja: az óriási hálószobán kívül teljesen felszerelt konyha, nappali, külön étkező és pompás fürdőszoba alkotja az ESCALA-élményt.

Egy ESCALA lakosztály az üzleti utazóknak és pihenni vágyó családoknak is kiváló szállás lehet és a kényelemhez bőséges büféreggeli is társul. Azonban akik szeretnék felfedezni Budapest gasztronómiai kincseit, azoknak is tartogat izgalmas éttermeket és bárokat a környék. A művészeti kávézókban és koncerthelyszínekben gazdag Baross utca és Ráday utca is csupán 10 perc tömegközlekedéssel.

Az ESCALA Hotel & Suites a Marketing21 reklámügynökséget bízta meg az arculatváltás kivitelezésével. A cég a márkaérték tervezése során a luxus és komfort értékek vizuális megjelenítését tartotta szem előtt.

Három magyar kastély is megkapta a Heritage Hotels of Europe (HHE) díját november 17-én, a Magyarország bécsi nagykövetségén megrendezett díjátadó eseményen - közölte a Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetsége kedden az MTI-vel.

Szerző: MTI
Fotó: https://gyulaikastely.hu/

A szövetség közleménye szerint a Heritage Hotels of Europe díj a történelmi szállodák egyedülálló elismerése, tisztelgés az ezekbe a régi épületekbe "lelket varázsló" elhivatott tulajdonosok, üzemeltetők és munkatársak előtt. A 13 tagországot számláló szervezetben idén közel 100 jelölt indult a megmérettetésen. Hét kategóriában adtak át díjakat, melyekhez egy különdíjat is megszavazott a nemzetközi zsűri.

A Heritage & Design kategóriában a mándoki Forgách Kastély lett a teljes mezőny 3. legjobbja, Heritage & Hospitality kategóriában pedig a röjtökmuzsaji Szidónia Kastélyszálloda lett a győztes. A Heritage & Experience különdíjat Nagy Andor, Magyarország bécsi nagykövete adta át a Gyulai Almásy-Kastély Látogatóközpontnak.

Jövőre Magyarország lesz a rangos esemény házigazdája.

A Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetsége alapító tagja a HHE nemzetközi szervezetnek, melynek tagjai egymást segítik, központi marketingstratégiájuk a kastélyturizmus népszerűsítését tűzte zászlajára.

A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány turisztikai innovációs versenyt hirdet!


Az alapítvány fókuszpontjaival összhangban, jelen turisztikai innovációs verseny célja a turizmus ágazat népszerűsítése, valamint az innovatív gondolkodásmód ösztönzése a felsőoktatásban résztvevő hallgató körében, akik egyben a szakmai utánpótlást képviselik.

Az MTSZA az innováció iránti elkötelezettségével a turisztikai vállalkozó szellem előre mozdításának érdekében meghirdeti a CheckINN elnevezésű turisztikai innovációs versenyét a magyarországi felsőoktatásban résztvevő turizmus-vendéglátás alapszakos (BA), turizmus-menedzsment mesterszakos (MA), valamint a turizmus-vendéglátás felsőoktatási szakképzésben résztvevő hallgatók számára. A nagyszabású Verseny keretén belül, a hallgatóknak 3 fős csapatokban lehetőségük van szállodaiparral összefüggő innovációs ötletüket benyújtani. A szakértő bírálók által legjobbnak ítélt pályamunkák nagyértékű díjazásban részesülnek.

Tovább a verseny pályázati kiírásának a honlapjára.

A Bükfürdő Thermal & Spa® új Medical Wellness szolgáltatása az október 10-i hivatalos megnyitó ünnepséget követően október 11-től várja vendégeit.


A Büki Gyógyfürdő Zrt. most befejezett projektje a régi fürdőgyógyászat alapjain éledt újjá egy nettó 650 millió forintos beruházás keretében. A felújítás során az épület kívül-belül egyaránt megújult, a tavalyi évben átadott új főbejárattal együtt minden részletéből a minőség sugárzik.

Az esztétikus környezettel és a modern kezelőberendezésekkel a szolgáltatási paletta is kibővült. A Magyarországon körülbelül egymillió embert érintő csontritkulásra specializált vizsgálatokat és kezeléseket a Bükfürdő Osteoporosis Program fogja össze egyénileg testreszabható csomagokká. A program már a 30-as éveiben járókat is megcélozza, hiszen a csontritkulás megelőzéséért már ebben a korban is hatékonyan tehet bárki. A programban résztvevő vendég nem csupán a betegségről szerez hasznos tudást, de igénybe veszi a már meglévő panaszait enyhítő, vagy a prevenciót segítő hagyományos gyógyászati és kényeztető spa-kezeléseket egyaránt. A Medical Wellness központ egyik különlegessége, hogy lehetőség van a helyszínen elvégeztetni a fájdalommentes csontsűrűség mérést is az egyik legmodernebb mérőberendezéssel, így a Bükfürdőre érkező vendégeknek nem szükséges előzetesen kórházi vizsgálaton részt venniük.


A kiváló minőségű, új Medical Wellness-ben az Osteoporosis Program elemei kiegészülnek a test és a lélek harmóniáját megteremtő, stresszoldó spa-kezelésekkel is. A Bükfürdő Thermal & Spa® Medical Wellness a fürdő saját gyógyvizével készült kozmetikumai mellett a német Kurland® cég termékeit is használja, ezzel egyúttal a német márka egyik magyarországi referenciahelyévé vált.

A spa kínálatot tekintve megújult és bővült a masszázsok skálája, megtalálhatók benne a természetes hatóanyagokban gazdag alapanyagok felhasználásával végzett pakolások, testkezelések, wellness kádfürdők és néhány igazi különlegesség is. Magyarországon elsőként Bükfürdőn próbálhatják ki a vendégek a Kraxenofen® alpesi széna gőzfülkét, mely már megjelenésével és hangulatával is az Alpokba repíti a látogatót. A gőzfülke előnye a hagyományos szaunákkal szemben, hogy a fej és a lábak szabadon vannak, így a magas vérnyomással és visszér problémákkal küszködők is bátran használhatják.


A Bükfürdő Thermal & Spa® Medical Wellness másik különlegessége a Soft-Pack® wellness vízágy, mely a súlytalanság érzetét keltve teremti meg a testi és szellemi harmóniát. A kezelés során a vendég testére felkenik a választott alga- vagy iszappakolást, majd a pakolás jótékony meleg „ölelésében” lebegve a kellemes meleg hatására a hatóanyagok teljes mértékben fel tudnak szívódni a bőr legmélyebb rétegeibe.

A vendégek a sörfürdőzéstől és a kávés peelingtől a masszázsokon át a kecsketejes fürdőig számtalan egyedi kezelés mellett többféle csomagajánlatból, hagyományos gyógykúrákból vagy az Osteoporosis Programból is választhatnak.

A Danubius Health Spa Resort márkanevet az Ensana Health Spa Hotel brandnév váltja fel Magyarországon. Ensana márkanév alatt megalakult Európa legnagyobb gyógyszállodalánca, amely 26 egységből, köztük öt magyarországi hotelből áll - közölte a Danubius az MTI-vel.

Szerző: MTI
Fotó: danubiushotels.com

Az új Ensana Health Spa Hotel márkához a következő magyarországi gyógyszállodák tartoznak: a budapesti Thermal Margitsziget és a Grand Margitsziget, a sárvári Thermal Sárvár és a hévízi https://www.ensanahotels.com/thermal-heviz/hu valamint a Thermal Aqua.

Az öt Ensana hotel, illetve a többi magyarországi Danubius szálloda továbbra is az anyavállalat, a CP Holdings tulajdonában maradnak.

A közlemény szerint az Ensana márkát az egészség- és wellnessturizmus hatalmas globális növekedésére reagálva hozták létre. Ez a piac ma már 580 milliárd euró (639 milliárd dollár) értéket képvisel és becslések szerint 2022-re elérheti a 834 milliárd eurót (919 milliárd dollárt).

A Danubius magyarországi Spa divíziója az idén augusztus végéig 8 százalékos bevételnövekedést ért el a tavalyi év azonos időszakához képest, ezen belül a két margitszigeti gyógyszálloda bevétele 12 százalékkal nőtt.

Közölték azt is, hogy Mácsai Péter, a margitszigeti Ensana Health Spa hotelek vezérigazgatója a teljes magyarországi klaszter (3 desztináció, 5 szálloda) vezérigazgatója lesz, Heréb Istvánt, a margitszigeti Ensana Health Spa hotelek értékesítési igazgatóját pedig a teljes magyarországi Ensana szállodacsoport értékesítési és marketingigazgatójává nevezték ki.

A 2019-ben megalakult Ensana csoporthoz jelenleg 26 gyógyszálloda tartozik a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Romániában és Szlovákiában és a legtöbb Spa hotellel rendelkezik Európa történelmi fürdővárosaiban, melyek természetes gyógyító erőforrásaikról híresek.

Erős lépéssel nyitja az őszt a Hotel & More Group. A cégcsoport átvette a SzállásOutlet üzemeltetését és 50% tulajdont szerzett az online szállásfoglalással foglalkozó felületet üzemeltető Hotelio Zrt-ben.


A cél most is a fejlődés, a megszokottól való eltérés és a portfólió bővítése volt.



Az új tulajdonszerzés kapcsán Klemm Balázs, a Hotel & More Group alapítója és tulajdonosa hangsúlyozta:

„A száz százalékig magyar tulajdonú Hotel & More jól prosperáló és független szállodacsoportot hozott létre, minden körülmények között az okos szállodai megoldásokat képviselve.

Több mint tíz éve ismerjük a szállodák üzemeltetése során, a napi szinten felmerülő problémákat, valamint tapasztaljuk az értékesítéssel kapcsolatos mindennapos feladatokat.

Szállodai oldalról teljes körű tapasztalatokkal rendelkezünk, logikus volt, hogy következő lépésként az a vásárlói oldalt fejlesztjük, az online értékesítés felé nyitunk erősebben.

A SzállásOutlet friss színeket és izgalmas lehetőségeket hoz cégcsoportunkba és alkalmas arra, hogy – szállodaüzemeltetési tapasztalatainkat kamatoztatva- a lehető legjobb értékesítési alternatívákat kínáljuk fel a jelenlegi, illetve jövőbeni partnerszállodáknak. Szeretnénk eltérni a megszokottól és szakmailag független módon olyan megoldásokat kínálni partnereinknek, melyekről szállodaüzemeltetőként tudjuk, hogy igény van rájuk, olyan módon, ahogy számukra és közös vásárlóink számára is a legjobb.”


A Hotel & More célja, hogy a jelenlegi bővülést követően az elkövetkező években több újabb értékesítési modellt kínálhasson saját üzemeltetésű házaiknak és más szállodáknak egyaránt.

Tapasztalataik szerint szükség van olyan, akár egymástól is független online felületekre, melyek a szálláshelyek saját értékesítési csatornáival és saját marketingjével együttműködve, azokat optimálisan kiegészítve tudnak dolgozni többféle értékesítési modellben, segítve a szálláshelyi bevételek egyensúlyának optimalizálását.

A 2008-ban jelentősen beszűkülő magyar turisztikai piacon a SzállásOutlet úttörőként jelent meg a szállásutalványok értékesítésével, és több mint 10 év után a mai napig is függetlenként működik a mára már erősen átrendeződött és központosult online szállásértékesítési ágazatban.

2019-2020 során a Hotelio Zrt. még két másik online értékesítési modellt is bevezet majd, melyek többféle árszínvonalon történő szállásértékesítést és rugalmas együttműködést tesznek lehetővé, ezzel segítve akár a már dinamikus árképzést használó szállodák értékesítését is.

Budapest látnivalóit nem csak turistaként érdemes felfedezni, de a legújabb technológiai újításoknak hála, akár még helyiként is megérheti újra felkeresni a főváros ikonikus helyszíneit. Összegyűjtöttünk öt szuper programot, amit geekként is érdemes végigjárni, ha egy kis „kütyübolond” kikapcsolódásra vágyunk, vagy az ide látogató külföldi ismerőseinket szeretnénk lenyűgözni.


Utazz vissza az időben!



Sajnos az időutazás még nem lehetséges, de a VR Tours segítségével szó szerint a szemünk előtt elevenedhetnek meg a város legfontosabb történelmi eseményei, hisz a virtuális valóságnak hála újraélhetjük az UNESCO Világörökség részét képző Budai Vár történelmét. A másfél órás városnéző túra során a speciális szemüvegek segítségével 360 fokos virtuális valóságban figyelhetjük, ahogy a szemünk előtt kel életre a történelem, a középkortól kalandozva egészen az 1956-ban zajló eseményekig. Így garantáltan nem lesz unalmas a történelem!



Művészet másként



A tavaly ősszel újranyitott Szépművészeti Múzeum nem csak az épület impozáns mivolta és az itt megtekinthető műalkotások miatt lett az utóbbi időben az egyik legkedveltebb múzeum a fővárosban, de a januárban átadott Magic Wall, azaz a 21 kijelzőből álló, 15 méter hosszú, érintőképernyős LCD-fal is sokakat vonz. A Márvány Csarnokban található eszköz a világ legnagyobb múzeumi LCD-fala, egyszerre 30-40 látogatható is böngészheti interaktív módon a 300 műtárgy adataiból álló tudástárat.

Reggeli robotokkal



A robotika szerelmeseinek sem kell messzire menniük egy egyedülálló élményért, hisz már Budapesten is találkozhatnak robotokkal. A technológiai újításoknak hála robotok a felszolgálók az Enjoy Budapest Cafeban, ahova egy finom kávéra, egy kiadós reggelire vagy a városi barangolás után egy hűsítő sörre is betérhetünk. Sőt még szelfizni is lehet a robotpincérekkel!

Irány a gamer bárok egyike!



Budapest egyik legnagyobb gamer bárja, a Vault 51 a játékok szerelmeseit több mint 160 társasjátékkal várja, többek között a Catan Telepeseivel vagy akár a Star Wars Rebellionnal is el lehet itt ütni az időt. A kézműves sörök kortyolgatása mellett gamer PC-k is rendelkezésünkre állnak, de a virtuális valóság birodalmában is elveszhetünk, sőt az XBox és Playstation rajongói is találnak kedvükre valót. Hab a tortán a Super Nintendo, így a retró játékok szerelmesei sem csalódnak, őket várja a múltidéző játékhős, Mario.

ScreenX – a mozizás techélménye



Az elmúlt években a mozizás élménye is hihetetlen módon fejlődött, gondoljunk csak arra, hogy nemrég még mekkora újdonságnak számított az IMAX vagy a 4DX. Tavaly már hazánkban is elérhetővé vált a ScreenX technológia, melynek lényege, hogy a moziteremben a szemközti vászon mellett a terem két oldalsó falára is speciális vásznakat helyeztek, így 270 fokos moziélményt biztosítva. Az egymással összekötött, 5 vetítőgép által sugárzott képek megjelenése az emberi szem látását utánozzák, így áll össze a film panorámanézete. Egy biztos, garantáltan újfajta élmény így a mozizás, szóval aki egy kis borzongásra vágyik, az szeptember 5-től megnézheti az Az - Második fejezet című horrort.

A Waberer’s Club Hotel arculatváltáson ment át a napokban, immáron Világos Hotel Balatonvilágos néven várja a pihenőket.

A hotel egy vadiúj, letisztult honlappal várja a kikapcsolni vágyókat!

Szobák és apartmanok



A szálloda 90 klímával ellátott, balkonos szobával várja a vendégeit, melyek zuhanyzóval, mini-hűtővel, műholdas televízióval vannak felszerelve. Családos vendégeink kényelmét, családi, összenyitható szobák valamit kétágyas szobák biztosítják.

Étterem



Vendégeink kényelmét szolgálja a 200 fős klimatizált étterem, kerthelyiség Balatoni panorámával, klubhelyiség az első emeleten, és a parton a napozóágyak, napernyők.

Elérhetőségek


Honlap: vilagoshotel.hu
Telefon: +36 30 670 9511
Email: info@vilagoshotel.hu

Tovább a szállodához!
Szobafoglalás




Az uniós átlagot meghaladó, tíz százalékos növekedés várható az év végéig az idegenforgalomban, amely a gazdaság húzóágazata - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szombaton Sümegen az MTI-nek nyilatkozva.

Szerző: MTI
Fotó:https://csodalatosbalaton.hu/hirek/balaton/balaton-vizi-csuszda-arak-2018/

Guller Zoltán elmondta, hogy az év első hat hónapjában 9,3 százalékos növekedést tapasztaltak az ágazatban, az év végére ez elérheti a 10 százalékot.

Kiemelte, hogy 2010 óta folyamatos a bővülés, 2016 óta évi 10 százalékos mértékű, mára elérte a GDP növekedési ütemének kétszeresét.

Ismertette: a Balaton térségében a jövő év végéig összesen 18 uniós fejlesztést hajtanak végre 20 milliárd forintból, közülük kiemelkedik a Balatonfüredet, Hévízt, Tihanyt és Badacsonyt érintő beruházás. Országszerte 700 panziót fejlesztenek majd, közülük 120 a Balaton közelében van. Emellett 10 szállodát újítanak fel, és 13 új szálloda is épül, valamint az összes balatoni csúszda megújul.

Az idén 15 település 30 szabad strandja is megújul 3 milliárd forintból. Ezzel folytatódik a tavalyi fejlesztés, amely során 55 fizetős strandot újítottak fel, összesen 2 milliárd forintból - fűzte hozzá Guller Zoltán.

A vezérigazgató beszélt arról is, hogy július végéig 145 milliárd forint feltöltés érkezett a Szép-kártyákra, míg a tavalyi évben 72 milliárd forint volt a fizetőeszközökön az év hasonló időszakában.

Guller Zoltán elmondása szerint a magyar turizmus átalakulóban van, hiszen jellemzően a korábbi évtizedekhez képest kevesebb, 3-4 éjszakát töltenek a vendégek egy-egy helyen. Viszont több helyre ellátogatnak, minél több élményt szeretnének átélni ez alatt az időszak alatt.

Az idei év első felében 773 ezer vendég 2,1 millió éjszakát töltött a Balaton térségében.

A balatoni vendégek háromnegyede belföldi, a külföldiek többségében Németországból, Oroszországból, Ausztriából érkeznek és folyamatosan nő a román, kínai, szlovák és holland vendégek száma - tájékoztatott az MTÜ vezérigazgatója.

Megtelnek a szálláshelyek az államalapítás ünnepének négynapos hosszú hétvégéjén, a tavalyihoz képest több mint a felével nő a forgalom a Szállás.hu adatai szerint. Idén Siófok, Hajdúszoboszló és Eger vonzza a legtöbb vendéget.

Szerző: MTI

Az MTI-nek küldött csütörtöki közlemény szerint 57 százalékkal nő a forgalom, míg egy átlagos augusztusi hétvégéhez viszonyítva több mint két és félszeres a növekedés.

Az átlagos foglalási érték 58 500 forint körül alakul, ez 40 százalékkal több, mint bármikor a hónapban - ismertette Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketingmenedzsere a közleményben. Bátrabban költenek a SZÉP-kártyás fizetést választó vendégek, esetükben az átlagos foglalási érték 107 500 forint.

Tovább nőhet a kártyabirtokosok költése, ugyanis a Szallas.hu előzetes adatai szerint minden 10. esetben SZÉP-kártyával rendezik a számlát a hosszú hétvégén.

Az idei nyár az OTP SZÉP-kártya felhasználásában jelentős növekedést hozott eddig - mondta a közleményben Vargáné Jandrasits Ildikó, az OTP cafeteria üzletágvezetője. Idén júliusban közel 20 milliárd forintot költöttek élményekre a kártyabirtokosok, ami 80 százalékkal magasabb a tavalyi év ugyanezen időszakához képest - sorolta.

Közölték: az apartmanok és a vendégházak a legkeresettebb szállástípusok, a vendégek csaknem fele valamelyikükben tölti a hosszú hétvégét.

A belföldi úti célt választó vendégek körében Siófok, Hajdúszoboszló és Eger a legvonzóbb. A települések toplistáján őket követik Szeged, Gyula és Hévíz. A top tízes rangsorba Nyíregyháza, Balatonfüred, Budapest és Zalakaros is bekerült - közölte a Szállás.hu.

A Szallas.hu felvásárolta a kedvezményes utazásokat kínáló Maiutazás.hu csoportot és a külföldi utazásokban erős Utazok.hu Kft.-t, a tranzakciónak köszönhetően a külföldi utazási tevékenység bővítése mellett élménycsomagok értékesítésével is kiegészül a szállásfoglaló portál kínálata - közölte a Szallas.hu az MTI-vel.

Szerző: MTI
Fotó: Szallas.hu

Az akvizíciót már a Gazdasági Versenyhivatal is engedélyezte, a tranzakció augusztus 1-jén zárult. A teljes integráció 2020 végére várható.

A mostani felvásárlást a tulajdonosok (OTP Digitális Magántőkealap és PortfoLion Regionális Magántőke Alap) tőkeemeléséből és saját forrásból finanszírozta a Szallas.hu cégcsoport.

A befektetési alapokon keresztül az OTP Bank és az Eximbank többségi tulajdonában álló Szallas.hu 140 munkavállalót foglalkoztat, az állománya az akvizíció következtében 26 emberrel bővült, csoportszinten pedig 275 munkatárssal dolgoznak már 5 régiós országban.

A felvásárlás jelentőségét mutatja, hogy a Maiutazás.hu csoport, amely magába foglalja a Maiutazás.hu, Hotelkupon.hu, Foglaljvelunk.hu és a PihiPakk.hu oldalakat, 2018-ban 1,8 milliárd forintos árbevételt ért el, ami a Szallas.hu 4,2 milliárd forintos árbevételének csaknem fele.

A közlemény idézte Szigetvári Józsefet, a Szallas.hu vezérigazgatóját, aki kifejtette, a megvásárolt cégcsoport megbízható utazási irodai háttere komoly lehetőség a cég számára, hiszen így még jobb minőségű szolgáltatást, kedvezőbb árakat és garanciákat is tudnak biztosítani a külföldi úti cél iránt érdeklődő vendégeik számára. A Szallas.hu arra törekszik, hogy 2020-tól az utazási irodai tevékenység is erős pillére legyen a cégcsoportnak. A cégcsoport nyitott további terjeszkedésre, monitorozzák, elemzik a magyarországi és a közép-európai piacot is - tette hozzá a társaság vezérigazgatója.

A tervek szerint az Utazok.hu Kft., mint külföldi utazásszervező, a jövőben is megmarad önálló cégként.

Megnyitott a Barceló Budapest, a mintegy 15 milliárd forintos beruházással kialakított négycsillagos hotelt a világ 22 országában több mint 250 egységgel rendelkező Barceló csoport üzemelteti - közölte a fejlesztő Sunbelt Csoport az MTI-vel kedden.

Szerző: MTI
Fotó: www.barcelo.com

A korábban több más funkciót is betöltő Király utcai épületet két év alatt alakították át, a spanyol társaság 25 évre szóló bérleti szerződést írt alá a fejlesztő Sunbelt Csoporttal. Budapest legújabb szállodája a kétágyas szobák mellett 5 egybenyitható lakosztállyal, egyebek mellett 80 fős konferenciateremmel, tárgyalótermekkel rendelkezik. Az épület korábban bankszékházként, majd irodaházként működött, a hotellé alakítása 2017 áprilisában kezdődött.

A közlemény szerint a projekt generálkivitelezője az Europroperty Zrt. volt, a beruházás a magyar befektetők tulajdonában álló Sunbelt csoport saját forrásaiból, illetve kereskedelmi banki finanszírozás bevonásával valósult meg. A hotel 20 fős személyzettel kezdte meg a működését, a teljes létszám később eléri a 35 főt, emellett külsős munkatársakat is foglalkoztatnak majd.

Török Zsombor, a Sunbelt társtulajdonosa a közlemény szerint elmondta: a Barceló Budapest már a második sikeres szállodai projektjük Budapest belvárosában. A VII. kerületben 2017 februárban nyitott meg a szintén négycsillagos Exe Danube, amely a kezdetektől csaknem telt házzal működik. Üzemeltetője az Eurostars Hotel Company tagja, a spanyol Group Hotusa, az ingatlant pedig egy német nyugdíjalapnak értékesítették - közölte. A következő években a Sunbelt további három hotelberuházást tervez.

Megnyílt Budapesten a Hilton csoport legújabb, 214 szobás szállodája, a Hilton Garden Inn Budapest City Centre - jelentették be a cég vezetői kedden.

Szerző: MTI
Fotó: https://hiltongardeninn3.hilton.com/en/hotels/hungary/hilton-garden-inn-budapest-city-centre-BUDCCGI/index.html

Manuela K. Brode szállodaigazgató a létesítmény jelenlegi foglaltságát kiemelkedőnek nevezte, az üzleti terveik szerint átlagosan 70 százalékos foglaltsággal számolnak a következő időszakra.

Tájékoztatása szerint a szálloda építése 2015-ben kezdődött, kisebb szünetekkel 3 évig épült. Tulajdonosai független befektetők, akikkel több mint 20 évre kötöttek üzemeltetési szerződést. A beruházás értékét nem közölték. A szállodába több mint 50 új dolgozót vettek fel.

Alexandra Murray, a Hilton's Focused Service Operations európai, közép-keleti és afrikai (EMEA) régióért felelős alelnöke elmondta, hogy az idén 100 éves Hilton szállodalánc dinamikusan bővül, az utóbbi időszakban hetente nyit új szállodát a régióban. Európában már 65 Hilton Garden Inn működik, Magyarországon ez az első ilyen márkájú hotel. A terveik között szerepel, hogy Budapesten kívül is nyitnak majd szállodát - mondta.

Hilton Garden Inn Budapest City Centre a fővárosi hatodik kerületében a Lázár utcában néhány lépésre van az Operaháztól és a Szent István Bazilikától, így ideális helyszín a város legnevezetesebb pontjait felfedezni kívánó utazóknak - mondta a szállodaigazgató. Hozzátette: az egyéni utazókra fókuszálnak, az üzleti és szabadidős turistákra egyaránt.

A szállodában három rendezvényterem van, amelyek közül a legnagyobb 100 fő befogadására képes. Kitért arra is, hogy az étteremben helyi alapanyagokból főznek, és helyi kézműves söröket is felszolgálnak.

A Hilton egyike a világ vezető szállodaipari vállalatainak, 113 országban és területen üzemeltet 5700 szállodát, amelyekben összesen több mint 923 ezer szoba van. A Hilton Garden Inn lánchoz 42 országban több mint 820 hotel tartozik.

előző 1234 ... következő